Monday, November 21, 2011

21

-BADAI SEMALAM-


Hai Korang! Entry kali ni gua nak cerita Mengenai pengalaman gua tengok Theater BADAI SEMALAM. hehehe! Even gua pergi minggu lepas tapi tak kira. gua nak update jugak :')
Ok Sebelum gua cerita lebih panjang, Jom Kita Layan gambar-gambar khas sepanjang gua di istana budaya nak tak?Hahaha! *Tak payah nak gambar-gambar khas sangat lah kan? Muehehe :')



Adakah ini perlu utk *dipublishkan juga?* :O


Ini yg aku nampak pertama-tama sekali sampai Istana budaya! Membe2 entah xkemana, Hahah Sgt excited yaww :p *afta ni terus cari2 member


With Tina kalau tak silap nama dia, Serius aku tak kenal dia siapa, Dia officemate kawan ku. Kenal2 time ni lah. Hahaha SEE SEE aku peramah kan? Sampai2 je terus jadi GILA dengan orang yg tak kenal :O


With My Super Senior Masa dekat KUIS, Epyzar! Dia yang ajak Gua tengok Theater ni LAST-LAST MINUTE. Alhamdulillah, Tercapai hasrat ku nak tengok ini teater! Hehe. Tq Bro!
and yeah, ada lagi sorang yg ikut kami tapi lupa pulak nama hehe! dia jadi photograper jadi tak minat nak bergambar tapi kemain dia bergaya ala artis! Farah ke apa entah nama dia ;)
Guys Tq so much! Korang sungguh2 best! Tak malu den even first time hang dengan korang Hehe! ;)

Ok sudah Gambar syok sendiri! Now gambar2 Badai Semalam :')

Screen/Pentas Badai Semalam, Nampak kecik kan? Tapi besar sebenarnya! Oh ya masa ni full house ya, Penuhh! Ku duduk tepi sekali tapi still nampak la, Depan Gua shahraz & Shila hamzah!

.Antara2 Adegan dalam Teater Badai Semalam.



Ok, Back to the story: Keseluruhannya pada aku, Teater Badai Semalam Ok lah. Tidak terlalu Bagus, Tidak terlalu Teruk. Dalam Tahap yang Sederhana Hampir ke BAGUS dan boleh di LAYAN :') Aku bukan pengkritik yg bagus tapi aku cuma bagitahu apa yang aku rasa. Feel.
Plus aku tak baca pun novel Badai semalam ni tapi macam ada satu tarikan yg macam suruh aku tengok ini teater and yeah aku mudah faham apa yang di rasai,lalui oleh Mazni (erra).
Cuma satu je, aku macam tak puas hati sikit sebab aku berjaya dapat tangkap jalan cerita ni terlebih dahulu TANPA dapat feel like 'apa jadi lepas ni, apa jadi' like that la cause kita datang dengan kosong.tanpa tahu awalan cerita badai semalam hinggalah pengakhiran jadi kita nak tahu la apa jadi dengan cinta mazni, zaki dan karim last2 kan? Tapi aku dapat tangkap dulu dari mereka yg tengah gigih perhabiskan teater tersebut.So tak best lah.
Lakonan para pelakon hampir kesemuanya Hebat. Antaranya Erra Fazira! Pada semua yg menafikan bakat Erra sebelum ni, Anda SILAP. She's Can sing very very well plus lakonan dia as Mazni cukup berkesan pada aku. Firz Fairuz, Umie Aida, Emelda, Ziela Jalil n Jasmin Hamid bagus juga Cuma lakonan Aaron Aziz like macam biasa-biasa je, Maybe dia terlalu bz sampai tak leh fokus terhadap teater ini. Jadi lakonan dia ta byk beza pun berbanding yg lain yg sgt sgt WOW.
Apa-Apa pun yg penting teater ni berjaya full house ye n yeah paling ramai makcik2 owh hehe! Comel tgok dorg. Aaaa last pementasan is ahad aritu 20hb. Kesimpulannya! I really enjoyed it!

Sebelum gua choww, nahhhhh tengok gambar last2 ni, Syok ku habaq hang :p





Yang Atas nieyh wajib eh? Hahaha. Nie cheq nak habaq hangggggg, Ku kecewa tak dapat ambik gambar dengan erra jadi dengan PATUNG dia pun bolehhhhhhhhhhhhhhh.
Wakakakaka. Ok bai*emosi.
Bye Erra.
Bye Fazira.
Bye Mazni.
Bye Badai Semalam.
Bye Semua
;')

1 comment: