Monday, February 27, 2012

27

Kadang-kadang aku berfikir.sejauh mana mampu aku mampu simpan,
simpan kekuatan.simpan masalah.simpan kesabaran. simpan kesedihan. simpan kerinduan. simpan kebencian.simpan dendam.simpan kedukaan.
aku sorang-sorang.
aku tak kata aku tak boleh hadapi. tapi kadang-kadang aku goyang. manusia bro.

Kadang-kadang aku jadi buntu.aku nak jadi org yg selfish tapi diri aku tak boleh,aku mudah jatuh. jatuh kesiankan org. aku nak lawan tapi ada suara-suara yg menghasut, jangan jadi selfish, xkesian ke apa buat dekat org.

kadang-kadang aku ada sifat cemburu dgn kawan-kawan, xkira lah kawan diploma ke, sekolah ke apa yg dah berjaya sikit dari aku, aku cemburu bkn tahap dengki ke apa, tahap mcm 'weyh kalau dia boleh kenapa aku tak?' tapi skrg aku memang tak boleh.aku terikat.......

Kadang-kadang benda macam ni semua datang dekat aku, aku cuba tabahkan diri. aku motivasikan diri. aku kuatkan diri. aku percaya semua ni sementara je. Allah akan ubah semua ini. cuma tinggal aku kena sabar dan usaha.

Kadang-Kadang aku jadi tak boleh terima hakikat kenapa jadi dekat aku. kenapa time aku. itu je. aku ada cita-cita. aku nak life aku. aku nak macam org lain, remaja lain. sedikit ruang untuk
bernafas.

2 comments:

  1. kuatkan semangat k joni ^^ Allah kan ada

    ReplyDelete
  2. insyaallah one day your dream come true :) ikhlaskan apa yang awak buat okay :)

    ReplyDelete