Saturday, October 13, 2012

36

Review Aku Terima Nikahnya.



Oh ya, Semalam aku berkesempatan pergi tonton filem Aku Terima Nikahnya dengan My sista! Ok la, sederhana saja takde la terlalu bagus tapi takde la terlalu teruk. Tengah-tengah :)  Ok! Sebelum apa- apa jom tengok  Trailer filem ni, sweet much :)
Ini trailer dia;

Pada pendapat aku, filem ni filem yang SANGAT clisye dimana kalau kita tengok trailer dia kita dah dapat tangkap macam mana keseluruhan cerita ni, bermula dengan detik yang bahagia, johan kemalanngan, dia boleh lupa arlisya (ND) tapi mak ayah dia ingat pulak,  then arlisya pulak cuba nak ingatkan johan dengan buat macam-macam cara tapi tak berjaya and ending is happy family. Semua tu kita dah boleh tangkap tapi rasanya yang membuatkan semua nak pergi tengok filem ini aku rasa  sebab penangan Drama Tentang Dhia, impak drama tu sangat kuat and chemistry antara Adi Putra dan Nora Danish sangatlah bagus. Aku rasa kalau nak bandingkan dengan Aaron Aziz dan Maya Karin dalam Ombak rindu, Memang Adi Putra dan Nora Danish lah yang serasi gila.

Permulaan cerita yang agak slow bagi aku sebab diorang tak banyak dialog sebaliknya diberikan scene-scene yang romantis. Serius weh diorang tersangatlah sweet, memang depa jiwai betul2 lakonan diorang as suami isteri sampai nampak macam betui. Oh ya, filem ni banyak betul kan kiss kiss manja antara adi putra dengan nora danish, hmm macam tak sesuai je? Makan hati isteri dekat rumah tu bro. haha.




Start tengah2 cerita baru best sikit, btw, Aku memang nak puji lakonan Nora Danish, lakonan dia sangat sangat la bagus dalam filem ni. Memang lain gila dengan lakonan2 dia sebelum ni. bab-bab airmata memang nora pandai, emosi dia bagus. sampai kita pun macam kesian tengok Nora danish asyik menangis je. she's improve a lot tapi pada aku lakonan nora danish dalam drama slot  cerakarama ada yang lebih baik dari filem ni tapi ok la atleast dia dah bejaya keluar dari zon yang sebelum ni kan, asyik asyik puteri jeeeeee. heee
And oh ya, sepanjang filem ni aku macam terpukau dengan kecantikan Nora Danish, dekat mulut ni asyik cakap je ' Indah sungguh ciptaan tuhan' Demi Allah, Sangat cantik. :')
Adi putra jangan cakap la, elok dari atas sampai bawah. hahaha *kakak aku cakap la. lakonan dia pulak memang tak pernah fail. ya, dia sebenarnya lagi bagus dari Abg haron ajis. eh! ;)

Then Dialog- dialog depa pun best, I mean ayat2 depa la. tak ingattt dah tapi touching gitueww. Hujung2 filem ni macam biasalah, filem melayu mana yang tak selalunya happy ending kan? ;) So! Kalau korang rasa nak pergi tengok aku suggest pergi la kalau nak tengok chemistry yang bagus antara hero-heroin yang helok ni, storyline pun good tapi macam aku cakap selalu kalau pergi tengok filem melayu janganlah nak harap yang lebih-lebih okey? :')
tapi kalau suruh pilih Ombak rindu dengan Aku terima nikahnya, aku pilih Ombak rindu :')
tapi kalau suruh pilih Aaron Aziz & Maya Karin or Adi Putra& Nora Danish. Aku pilih Adi Putra and Nora danish. Hiks.




Teringat dialog ni ; Catch me if u can :p

Thank You  for Reading this people!


No comments:

Post a Comment